مجله ماشین ماکت

بررسی ماکت ماشین رنجرور کلاسیک نسل اول ، تولید آلموست ریل.

بررسی ماکت ماشین رنجرور کلاسیک نسل اول ، تولید آلموست ریل.

سری اول رنجروور، اولین خودروی تاریخ است که در سال ۱۹۷۴ عرض صحرای سینا در آفریقا را در سفری استقامتی و ۱۰۰ روزه با پیمایش مسافت ۱۲ هزار کیلومتر بین شهرهای مختلف، بدون نقص فنی و نیاز به تعمیرات طی کرد. در همان سال‌ها این خودرو، توانست مسیر جنوبی‌ترین بخش آمریکای لاتین تا شمال آلاسکاRead more about بررسی ماکت ماشین رنجرور کلاسیک نسل اول ، تولید آلموست ریل.[…]

تاریخچه و مشخصات سان استار، مشهورترین و موفقترین برند تولید کننده مدلهای دایکست میان رده.

تاریخچه و مشخصات سان استار، مشهورترین و موفقترین برند تولید کننده مدلهای دایکست میان رده.

همیشه برای کلکسیونر ها ارزش برندهای مختلف ماشینهای مدل محل سوال است . مثلا شاید کمتر کسی این نکته را بداند که برند signature که مدلهای آن در ایران هم یافت می شود بخش عمده ای از اعتبارش را مدیون قراردادهایش با موزه های مختلف اتومبیل در دنیاست که به این تولید کننده اعتبار بخشیدهRead more about تاریخچه و مشخصات سان استار، مشهورترین و موفقترین برند تولید کننده مدلهای دایکست میان رده.[…]

بررسی ماکت رولزرویس سیلور شادو ام پی وی محصول پاراگون.

بررسی ماکت رولزرویس سیلور شادو ام پی وی محصول پاراگون.

شرکت رولز رویس در سال ۱۹۲۲، اولین اتومبیل رولزرویس با قدرت ۲۰ اسب بخار جهت استفاده طبقه متوسط جامعه، اعم از پزشکان،  و تاجرین را تولید نمود . موتور این خودرو، ۶ سیلندر خطی با حجم موتور ۳,۱۲۷ سی سی و حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بود. در دهه ۱۹۶۰، رولزرویس طرفداران جدیدی راRead more about بررسی ماکت رولزرویس سیلور شادو ام پی وی محصول پاراگون.[…]

ماکتبازان ایران – قسمت پنجم

ماکتبازان ایران – قسمت پنجم

در مطلب قبل، با عنوان حال و روز ماکت و ماکتبازی اینروزها، از وضعیت نابسامان و شرایط خاص ماشینهای مدل در ایران گفتیم و در عین حال از انسانهای بزرگواری که با مرارت، فقط با عشق خود به ماکتبازی، این شرایط را برای خود هموار می سازند. آقای دهقان، یکی از همین افراد هستند کهRead more about ماکتبازان ایران – قسمت پنجم[…]

ماکتبازان ایران – قسمت چهارم

ماکتبازان ایران – قسمت چهارم

حدود ۵ سال داشتم که به همراه مادرم برای خرید روزمره به فروشگاه تعاونی محل رفته بودم. در طبقه دوم این فروشگاه یک قفسه کوچک شیشه ای بود که داخل آن یک فولکس قورباغه ای آبی رنگ عقب کش بود. با همان نگاه اول عاشقش شدم. پس از اینکه با مقداری پا فشاری مادرم آنراRead more about ماکتبازان ایران – قسمت چهارم[…]

بررسی ماکت تویوتا سیلکا جی تی، محصول اتوآرت.

بررسی ماکت تویوتا سیلکا جی تی، محصول اتوآرت.

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که خاطره‌ای با تویوتا سلیکا دهه هفتاد داشته باشد و از دیدن یک نمونه سالم آن ذوق زده نشود. سلیکا در حد فاصل سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۷ در هفت نسل تولید شد اما نسل اول آن را در حد فاصل ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۷ باید زیباترین و بکرترین عضو اینRead more about بررسی ماکت تویوتا سیلکا جی تی، محصول اتوآرت.[…]

بررسی ماکت مرسدس بنز w196 استورم لاین، ۱۹۵۴، محصول cmc

بررسی ماکت مرسدس بنز w196 استورم لاین، ۱۹۵۴، محصول cmc

در انتهای دهه چهل میلادی، پس از پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم، از بسیاری از شهرهای آلمان نازی، تنها ویرانه ای باقی مانده، اما چرخ صنعت، بواسطه عزم استوار و مدیریت صحیح منابع، همچنان می چرخد و با سرعت شگفت انگیزی، خرابیهای جنگ در حال ترمیم است. شاید به ماکت چندان مربوط نباشد، اماRead more about بررسی ماکت مرسدس بنز w196 استورم لاین، ۱۹۵۴، محصول cmc[…]

جادا برند آمریکایی خاص .

جادا برند آمریکایی خاص .

اینروزها برندهای تولید کننده مدلهای دایکست یا باصطلاح ماکت فراوانند . اما قطعا برند جادا از جهاتی بخصوص بین تولید کنندگان میان رده خاص محسوب می شود. اگر به ماکتبازی و بخصوص برند جادا علاقه مندید این مقاله اختصاصی ماشین ماکت را از دست ندهید . کارخانه جادا تویز در سال ۱۹۹۹ توسط جک وRead more about جادا برند آمریکایی خاص .[…]

نقد و بررسی مدل بوگاتی اس سی ۵۷ ؛ محصول cmc

نقد و بررسی مدل بوگاتی اس سی ۵۷ ؛ محصول cmc

قطعا زیبایی یک مقوله نسبی است و وابسته به نظرات و سلایق شخصی . اما فراتر از سلیقه و نظر گاهی یک محصول صنعتی آنچنان دقیق و با کیفیت تولید می شود که تحسین برانگیز و قابل احترام است . ماکت بوگاتی ۵۷ اس سی کورسیکا ی سی ام سی یکی از این محصولات استRead more about نقد و بررسی مدل بوگاتی اس سی ۵۷ ؛ محصول cmc[…]

بررسی ماکت حرفه ای موتور وسپا، تولید برند آلمانی شوکو

بررسی ماکت حرفه ای موتور وسپا، تولید برند آلمانی شوکو

وسپا یادآور ایتالیای پس از جنگ جهانی ، کسب استقلال زنان و هپبورن است. ۷۰ سال از تولید این موتور پرطرفدار می‌گذرد اما با این حال وسپا همچنان جوان باقی مانده است. موتور وسپا سال ۱۹۴۶ برای نخستین بار به معرض نمایش عمومی گذاشته شد. وسپا توسط یک مهندس سابق هواپیما به نام اسکانیو طراحیRead more about بررسی ماکت حرفه ای موتور وسپا، تولید برند آلمانی شوکو[…]

blank