بررسی ماکت ماشین رنجرور کلاسیک نسل اول ، تولید آلموست ریل.

سری اول رنجروور، اولین خودروی تاریخ است که در سال ۱۹۷۴ عرض صحرای سینا در آفریقا را در سفری استقامتی و ۱۰۰ روزه با پیمایش مسافت ۱۲ هزار کیلومتر بین شهرهای مختلف، بدون نقص فنی و نیاز به تعمیرات طی کرد. در همان سال‌ها این خودرو، توانست مسیر جنوبی‌ترین بخش آمریکای لاتین تا شمال آلاسکا را هم با موفقیت به اتمام برساند و به نام خود ثبت کند. رنجروور کلاسیک همچنین به مقام قهرمان رالی پاریس-‌ داکار ۱۹۷۹ نیز رسید.

تولید رنجرور کلاسیک در مدت زمانی بیش از۲۵ سال ادامه داشت و در نهایت در سال ۱۹۹۶ و با گذشت ۲ سال از تولید نسل دوم خود به پایان رسید. امروزه بسیاری از دوستداران و آفرودر های حرفه ای رنجرور کلاسیک را بهترین گزینه برای سفرهای آفرورد می دانند و آن را خودرویی منحصر به فرد معرفی می کنند.

این ماشین آفرود علاوه بر توانایی های عالی در خارج از راه، تنها وسیله نقلیه ای ست که به عنوان یک اثر هنری در موزه ی لوور پاریس برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است .

 

رنج رور در موزه لوور پاریس
نمایش رنجرور نسل اول در موزه لور پاریس بعنوان اثر هنری.

 

اما ماکت ماشین این مدل .

قطعا برند آلموست ریل، مانند برندهای مشهور حرفه ای بخصوص در ایران، شناخته شده نیست ، اما با بررسی اولیه و اجمالی این ماکت به وجه تشابه معنای این برند با کیفیت آن پی می بریم چون واقعا جزعیات این ماکت، واقعی و مشابه نمونه اصلی بنظر می رسد.

 

ماکت ماشین رنجرور
ماکت ماشین رنجرور

در این ماکت تمام درها با مکانیزم نمونه اصلی بازشو هستند و فنر بندی مستقل در هر چرخ نیز یادآور قابلیت های آفرود نمونه اصلی این کلاسیک ارزشمند است .

ماکت ماشین رنجرور
ماکت ماشین رنجرور

 

کیفیت رنگ و کروم مشابه برندهای مینی چمس و اتوآرت عالیست و حتی کیفیت کاسه چراغها – رینگها و اجزای داخلی این ماکت را در کلاسی فراتر از این برندها قرار می دهد .

البته آلموست ریل شناسنامه و سریال نامبر اختصاصی را نیز برای این ماکت فراموش نکرده که همین امر به ارزش مدل می افزاید گرچه افزایش قیمت چشمگیر آن در ایران که بدلیل تعداد بسیار کم و قیمت جهانی بالای آنست متاسفانه این مدل زیبا را از دسترس اکثر علاقه مندان خارج نموده .

ماکت ماشین رنجرور
ماکت ماشین رنجرور

و در پایان پس از بررسی مدل این ماشین و تناسبات در طراحی آن متوجه خواهید شد که چرا این اتومبیل تنها ماشینی در تاریخ بوده که بعنوان یک اثر هنری در موزه لور به نمایش در آمده است.

 

 

۵/۵ ( ۶ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *