بررسی مدل رولز رویس کالینان محصول کنگفای

رشد فروش شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی یا SUV سبب شده تا این خودروها از انحصار خودروسازان عمده خارج شوند و برندهای لوکس نیز به عرضه چنین اتومبیل‌هایی علاقه پیدا کنند، چرا که در صورت عدم عرضه یک شاسی بلند مطرح با افت فروش مواجه می‌شوند. در این بین برند لوکس و بریتانیایی رولزرویس نیز محصولی به نام کالینان را به بازار عرضه کرده است.

تولید رولزرویس کالینان از سال ۲۰۱۸ آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد. مشتری اصلی این خودرو خانواده‌های مرفه اروپایی و آمریکایی هستند و به نظر می‌رسد رولزرویس در دست‌یابی به هدف خود موفق بوده است، چرا که فروش فوق‌العاده این خودرو تاییدی بر محبوبیت کالینان نزد مشتریان متمول است.
میزان فروش رولزرویس کالینان آن‌قدر زیاد است که خریداران این خودرو باید چندماه را برای تحویل این خودرو صبر کنند.

استفاده از مواد لوکس و کمیاب در ساخت کابین خودرو، همان نکته‌ای است که از یک رولزرویس واقعی انتظار می‌رود و این مورد در کالینان رعایت شده است. طبیعی است که استفاده از حجم زیاد چوب و چرم در ساخت یک خودرو، سبب افزایش وزن آن می‌شود.به همین دلیل رولزرویس از پیشرانه ۱۲ سیلندر توربوشارژر در کالینان استفاده کرده که حداکثر ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.
شتاب صفر تا صد این شاسی بلند لوکس و ۲۷۰۰ کیلوگرمی به واسطه این پیشرانه قدرتمند، حدود ۵.۵ ثانیه است. البته این خودرو لوکس عملکرد اقتصادی ندارد و بسیار خوش اشتها است. مصرف سوخت ترکیبی ۱۶.۸ لیتر در صد کیلومتر رقمی قابل توجه است که پرداخت بهای سوخت این خودرو را به قدرت انحصاری مشتریان ثروتمند تبدیل می‌کند. قیمت رولزرویس کالینان حدود ۳۷۵ هزار دلار است.

کالینان در دنیای ماکت
حال که اندکی با رولزرویس کالینان آشنا شدیم، وضعیت این خودرو را دنیای ماکت‌ها بررسی می‌کنیم. کالینان خودرویی مشهور است و به همین دلیل تولیدکنندگان ماکت از هر کشوری و با هر سطحی از کیفیت، تمایل به ساخت مدل‌ این خودرو دارند.

شاید بتوان گفت که مشهورترین ماکت تولید شده از کالینان تا به حال، مدل رسمی رولزرویس از این خودرو است که با قیمت قابل توجه ۱۷ هزار دلار (معادل یک خودرو اقتصادی) به بازار عرضه شده است !!

این ماکت در مقیاس ۱:۸ قرار دارد که سایز معمولی برای مدل دایکست محسوب نمی‌شود و همین مساله به خاص بودن بیشتر آن کمک کرده است. رولزرویس در ساخت این ماکت آن‌قدر دقت و وسواس به کار برده است که ساخت آن نسبت به یک رولزرویس کالینان واقعی بیشتر زمان می‌برد. این مدل حدود هزار قطعه را در خود جای داده است و مشتری می‌تواند رنگ ماکت را از بین ۴۰ رنگ مختلف انتخاب کند.

تمامی ماکت‌های ۱:۸ کالینان از برند رولزرویس، به طور کامل توسط دست ساخته و پرداخته می‌شود. اما از آن‌جایی که کمتر کسی ۱۷ هزار دلار (۸۵۰ میلیون تومان) برای خرید یک ماکت هزینه می‌کند، باید به دنبال گزینه‌های اقتصادی‌تری باشیم !

 

معرفی می کنیم :

تنها ماکت‌ موجود ، از این شاسی‌بلند لوکس، توسط برند کنگفایی ساخته شده است و کیفیتی همانند ماکت‌های رسمی برند یا دیلر ادیشن دارد.

برای افرادی که با این برند آشنا نیستند، باید بگوییم که کنگفایی برندی نو ظهور است که تولیدات سطح بالایی حتی بالاتر از کیو شو را به بازار عرضه می‌کند و در این زمینه می‌توان با اطمینان کامل نسبت به خرید ماکت‌های این برند اقدام کرد.

مدل‌های کنگفایی مدت کوتاهی پس از عرضه اولیه، دچار افزایش ارزش و رشد قیمت می‌شوند و گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار ماکت‌ است .

یکی از نکات جالب این مدل، قابلیت باز شدن تمامی درب‌ها ، کنسولها و آینه ها ی آن و حتی سانروف دو مرحله ای است که برای ماکت یک خودرو لوکس نکته‌ای قابل توجهی است.

بسیاری از ماکت‌های ساخته شده که خودروهای لوکس را به تصویر می‌کشند، از نوع سیلد هستند و خریدار قابلیت دسترسی به جزئیات داخلی آن‌ها را ندارد. خوشبختانه این مورد در ماکت رولزرویس کالینان کنگفایی رعایت شده است.

 

یکی از نکات جالب تمامی مدل‌های رولزرویس، طرز باز شدن درب‌های آن است که به صورت دروازه‌های کاخ سلطنتی گشوده می‌شوند. این نکته کاملا در ماکت کنگفایی قابل مشاهده است و از مشاهده ظرافت طراحی قاب درها و شیشه‌ها شگفت زده خواهید شد. با باز کردن درب‌ها، تنظیمات صندلی‌ها را مشاهده خواهید کرد که از روی صندلی‌های واقعی این خودرو بازسازی شده‌اند.

علاوه بر تمامی درب‌ها خودرو، سانروف این مدل نیز قابلیت باز شدن دارد که میزان حرفه‌ای بودن این ماکت را به بیننده یادآور می‌شود.

پیشرانه ۱۲ سیلندر توربوشارژر کالینان با رعایت جزئیات کامل توسط کنگفایی بازآفرینی شده است و با بالا دادن درب کاپوت توسط شاسی زیرین ، قادر به مشاهده آن خواهید بود.

یکی دیگر از نکات جالب این مدل در قسمت بیرونی آن قرار دارد، جایی که حتی درب باک ماکت نیز قابلیت باز شدن دارد تا بینندگان را از مشاهده جزئیات فوق‌العاده شگفت زده کند..

ماکت ظریف و در عین حال ، بیش از ۲ کیلو گرمی کنگفایی با قیمت حدود ۳۰۰ دلار، بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسد و خرید آن به خاص‌پسندان توصیه می‌شود.

 

این محصول هم اکنون در کانال تلگرام ماشین ماکت با قیمت ۱۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان در حال عرضه است .

۵/۵ ( ۲ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *