نقد و بررسی مدل بوگاتی اس سی ۵۷ ؛ محصول cmc

قطعا زیبایی یک مقوله نسبی است و وابسته به نظرات و سلایق شخصی .

اما فراتر از سلیقه و نظر گاهی یک محصول صنعتی آنچنان دقیق و با کیفیت تولید می شود که تحسین برانگیز و قابل احترام است .

ماکت بوگاتی ۵۷ اس سی کورسیکا ی سی ام سی یکی از این محصولات است .

هنگامی که درب جعبه این مینیاتور دقیق را باز می کنید شناسنامه و سریال تولید و البته دستمال مخصوص با نشان سی ام سی توجهتان را جلب خواهد کرد .

بوگاتی
بوگاتی



اما نکته ای که این مدل را به یک شاهکار مینیاتوری مبدل می کند بی رنگ بودن آنست .
سی ام سی در تولید این مدل از چهار آلیاژ متفاوت استفاده کرده و بدون آنکه رنگی روی آنها پاشیده باشد از جلای خود فلز استفاده کرده . جالب آنست که در هر قطعه حتی جهت جلاها و تراش متفاوت است تا یک هارمونی مینیمال از آلیاژهای متفاوت، این مدل را به یک نمونه خاص تبدیل کند .

قطعه کاپوت و گلگیر های عقب با یک تونالیته ملایم رنگی از بقیه اجزا جدا شده اند و سینی جلو که بنظر برنزی می رسد تحسین شما را خواهد برانگیخت .

دیگر جزعیات نیز به همین صورت فوق العاده هستند . اسپیک رینگها دانه دانه از محور مرکزی به رینگ پیچ شده و اجزای جلوبندی که واقعا جز سایز تفاوتی با نمونه واقعی ندارند .

بوگاتی
بوگاتی

جزعیات اتاق هم عالیست . سی ام سی در تولید اتاق این مدل از بکار بردن چرم مرغوب طبیعی موکت با کیفیت و حتی دور فرمان چوب طبیعی دریغ نکرده .

نکته جالب آنکه چون بنا به شبیه بودن مطلق این مدل به نمونه اصلی بوده و لولاها نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند جهت چفت شدن درب از سیستم مغناطیسی استفاده شده !

جزعیات موتور نیز دقیق و واضح و تمام فلز است که تصاویر گویای این مطلب است .

سیستم باز و بست کاپوت دو لنگه هم بی نظیر است به این طریق که برای هر لنگه دو گیره مینیاتوری ظریف فنری تعبیه شده که با آزاذ کردن آنها قادر به باز کردن درپوش موتور خواهید بود

بوگاتی
بوگاتی

در پایان و در جمع بندی به این مطلب باید اشاره کرد که شاید برچسب ۷۰۰ دلاری برای یک ماشین مدل در نگاه اول گران بنظر آید، اما در دنیای صنعتی امروز هیچ محدودیتی برای خواسته ها و انتظارات انسان وجود ندارد و در کل با خرید این مدل در خواهید یافت برند آلمانی سی ام سی چیزی فراتر از مبلغ پرداختی به شما هدیه داده.

لازم بذکر است این ماکت برای فروش موجود نمی باشد .

۵/۵ ( ۲ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *