بررسی ماکت مرسدس بنز w196 استورم لاین، ۱۹۵۴، محصول cmc


در انتهای دهه چهل میلادی، پس از پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم، از بسیاری از شهرهای آلمان نازی، تنها ویرانه ای باقی مانده، اما چرخ صنعت، بواسطه عزم استوار و مدیریت صحیح منابع، همچنان می چرخد و با سرعت شگفت انگیزی، خرابیهای جنگ در حال ترمیم است.

شاید به ماکت چندان مربوط نباشد، اما اگر اهل مطالعه در تاریخ صنعت اتومبیل باشید براحتی در میابید که پیشرفت چرخ صنعت، در آمریکای پیروز از جنگ، با ریتم کندتری از آلمان نازی مغلوب صورت گرفت!

شاید سند این مطلب، موفقیتهای پی در پی تیم فرمول وان مرسدس بنز در اوایل نیمه نخست دهه پنجاه باشد، درحالیکه صنعت اتومبیل آمریکا همچنان در بند تولید اتومبیلهای دو تنی بود!


با این مقدمه به سراغ بررسی ماکت یکی از محدود مدلهای مرسدس بنز می رویم که افتخارات فراوانی برای تیم فرمول وان مدرن مرسدس در سال ۱۹۵۴ آفرید.

مرسدس بنز w196 استورم لاین، ۱۹۵۴، از محدود تولیدات مرسدس است که با رنگ معروف نقره ای که مختص اسپورتهای مرسدس در آن زمان است، افتخارات بی نظیری را برای صنعت اتومبیل آلمان به ارمغان آورد.

به بررسی ماکت این اتومبیل در مقیاس ۱/۱۸، محصول cmc می پردازیم:

قطعا بدلیل طول کمتر از ۴ متر نمونه اصلی، انتظار ماکت غول پیکری را نداریم، اما با خارج کردن این ماکت از بسته از وزن بسیار سنگین آن متعجب خواهید شد. اما این وزن سنگین در اثر استفاده از آلیاژهای سنگین بدست نیامده، بلکه رعایت تک تک جزعیات موتور و جلوبندی و سایر اجزای فنی، باعث این وزن غیر متعارف شده.

با کمی ریز بینی، جزعیات این مدل شما را شگفت زده خواهد کرد جزعیات موتور کاملا فلزی، اسپیک رینگها که با ظرافت تمام به محور اصلی پیچ شدند و جزعیات جلوبندی و اتاق، از مواردیست که سی ام سی مانند همیشه با گشاده دستی در تولید با آنها برخورد کرده.

تصاویر این شاهکار مینیاتوری کاملا شرح دهنده این ظرافتها هستند.

قطعا بعنوان یک رسانه تخصصی کلکسیون و سرگرمی هیچگاه مایل به انتشار اخبار نا امید کننده نیستیم، اما متاسفانه شرایط ارزی و اقتصادی در کشور بخصوص در ماههای گذشته به گونه ای پیش می رود که بسیاری از نمونه های نفیس ماکتهای کلکسیونی بخصوص برند سی ام سی ، بجای وارد شدن، در حال خروج از ایران و عرضه در سایتهای ای بی و آمازون هستند چون در بازار داخلی کمتر کسی توانایی خرید مدلهای بالای ۵۰۰ دلار با نرخ ارز فعلی را دارد.

لازم بذکر است این مدل برای فروش موجود نمی باشد.

۵/۵ ( ۳ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *