ماکتبازان ایران – قسمت پنجم

در مطلب قبل، با عنوان حال و روز ماکت و ماکتبازی اینروزها، از وضعیت نابسامان و شرایط خاص ماشینهای مدل در ایران گفتیم و در عین حال از انسانهای بزرگواری که با مرارت، فقط با عشق خود به ماکتبازی، این شرایط را برای خود هموار می سازند.

آقای دهقان، یکی از همین افراد هستند که طی مدت دو تا سه سال توانسته اند مجموعه ارزنده ای را تهیه کنند.

داستان ماکتبازی ایشان به قلم خودشان:

از کودکی علاقه زیادی به ماشین های اسباب بازی داشتم.
خیلی پولدار نبودیم که اسباب بازی های خوب و گران بخریم، ماشین های پلاستیکی هم منو اغنا نمی کرد پس با بلبرینگ های کهنه و چوب ماشین های خودم رو میساختم. این زمینه وعلاقه از بچگی در من بود و با بزرگ شدن نه تنها از بین نرفت بلکه رشد کرد.

حقیقت این هست که تا چند سال پیش اصلا از وجود همچنین ماکت هایی با این شکل وشمایل خبر نداشتم.

چند سال پیش با با ماکتهای دست ساز آهنی دکوری اشنا شدم چند تا از اونا خریدم ولی خیلی دوستشون نداشتم تا اینکه سه سال پیش که داشتم دنبال اجناس عتیقه می گشتم توی یکی از کانال ها دیدم یک بنز کلاسیک قدیم برای فروش گذاشتن با آدمین کانال تماس گرفتم گفت فروش رفته اما قول تهیه آنرا بمن دادند.

یک بنز دو در معماری سان استار بمن معرفی شد با دیدنش داشتم بال در میاوردم!

باورم نمیشد که همچنین مینیاتور ظریفی وجود داره. البته فروشنده خوش انصاف هم وقتی بی اطلاعی منو دید ماکت ۲۸۰ هزار تومنی رو ۵۵۰ هزا تومن به من فروخت ولی راستشو بخواید خیلی از این خرید ناراضی نیستم چون چشم منو به دریچه تازه ای باز کرد…

این شد که در اینترت دنبال فروشندگان ماکت گشتم و دیدم که وااای… عجب دنیایی وجود داره و من ازش بی خبرم.

شاید باور نکنید اوایل شب تا صبح مینشستم وتوی کانال ها می گشتم و ماکت انتخاب میکردم کسی هم نبود که من رو راهنمایی کنه.

برند و سازنده وکشور سازنده برام مهم نبود هر ماکتی به چشمم خوش میامد میخریدم. یک ویترین درست کردم دیدم جا کم اوردم یکی دیگه خریدم جا کم امد سوی وچهارمی و پنجمین ویترین هم کفاف نداد!

الان تعدادی از ماکت ها هنوز تو جعبه هستند چون جا ندارم.

از طرفی جعبه خالی ها هم معضلی شد با کمک خانواده لیست کل ماکت ها رو دراوردیم کد گذاری کردیم و جعبه خالی ها رو کارتون کردیم و تو انبار جاداریم.

بخشی از کلکسیون آقای دهقان

الان که خدمت شما هستم تعداد زیادی از ماکت های کلاسیک و وجدید وپیشرفته و ماشین آلات راه سازی و یه تعداد کامیون های سایز کوچک در مجموعه خودم دارم که نه تنها مورد علاقه خودم هست بلکه خانواده هم به آنها علاقه مند شدند.

تعدادی هم موتور سیکلت دارم که اونها هم در نوع خود زیبا هستن.

بخشی از کلکسیون آقای دهقان

در پایان و بدون اغراق لازم میدونم از راهنمایی های آقا پویان که در طی این دوره راهنمایی های ارزشمندی رو به من دادن و چراغ روشنایی برای این راه پر تلاطم بودند تشکر کنم.

۴.۸/۵ ( ۵ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *