جادا برند آمریکایی خاص .

اینروزها برندهای تولید کننده مدلهای دایکست یا باصطلاح ماکت فراوانند . اما قطعا برند جادا از جهاتی بخصوص بین تولید کنندگان میان رده خاص محسوب می شود.

اگر به ماکتبازی و بخصوص برند جادا علاقه مندید این مقاله اختصاصی ماشین ماکت را از دست ندهید .

کارخانه جادا تویز در سال ۱۹۹۹ توسط جک و می لی در کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد و مانند بسیاری از صنایع دیگر جهت صرفه جویی در هزینه ها خط تولید اصلی به چین منتقل شد .

اولین تولید جادا یک وانت شورلت ۱۹۵۳ در سایز ۱/۲۴ بود که بدلیل جزعیات و ظاهر تیونینگ شده و اسپرت . البته جثه بزرگ و سنگین مورد استقبال قرار گرفت .

همین استقبال باعث شد که جادا بصورت تخصصی به تولید مدلهای لو رایدر و اسپورت دست ساز روی آورد . رویه ای که تا امروز نیز ادامه دارد و عشاق دنیای تیونینگ را بخود جذب کرده .

رقبای جادا نیز با مشاهده موفقیتهای این برند سعی بسیاری کردند که در این رده فعال شوند .

بعنوان مثال سری هایی مثل کاستوم شاپ مایستو نمونه ای از این تلاش بود که در مقایسه با جادا چندان موفق نبود .

اما در دنیای تجارت امروز در پس هر موفقیتی یک نکته ظریف نهفته است .

در سال ۲۰۰۲ جادا طی یک قرارداد با مجله پر فروش DUB در آمریکای شمالی شروع به تولید سری معروف DUBCITY با الهام گرفتن از مدلهای معرفی شده در این مجله نمود .

مجله DUB بنوعی مختص جوانان ماجراجوی آمریکایی با شاخصه های ماشین های کم ارتفاع با سیستمهای گوش خراش و موسیقی هیپ هاپ است .

جادا
جادا

بمحض تولید این سری جادا بطور غیر قابل توصیفی در میان کلکسیونر های عمدتا جوان آمریکایی معروف شد و سری های بعد از داب سیتی مانند بیگ تایم نیز همین موفقیت را تکرار کردند و جادا را به کالکتیبل ترین تولید کننده مدلهای کلکسیونی غالبا در سایز ۱/۲۴ مبدل کردند .

در واقع موفقیت جادا حاصل همکاری یک تولید کننده صنعتی با یک تولید کننده محصولات فرهنگی بود که توانست رقبای قدیمی تر خود را شکست دهد . گرچه آمریکایی بودن این برند و آشنایی با فرهنگ شهر نشینی غربی urban را نیز باید در این موفقیت سریع دخیل دانست .

هنگامی که یک ماکت جادا را خریداری می کنید قطعا اندازه بزرگتر از حد آن و شاخصه های اسپورت نظر شما را جلب خواهد کرد . علاوه بر اینکه اکثرا جادا در باز شدن در ها و قرار دادن تک تک لوازم اسپورت گشاده دست است و بخصوص در مدلهای ۱/۲۴ خود فراتر از انتظار خریدار ظاهر می شود .

علاوه بر اینکه جادا با سیاست تولید محدود سری های خود به ارزشمند شدن سری های قبل کمک نموده و آنها را در زمره ارزشمندترینها برای عشاق دنیای تیونینگ قرار داده .

هم اکنون نمونه های دست دوم سری های داب سیتی بیگ تایم و فست اند فیورس جادا که در ابتدا بیش از ۱۸ دلار قیمت نداشتند بطور متوسط بین ۲۵ تا ۵۰ دلار خرید و فروش می شوند .

سپاس که با این مطلب اختصاصی ماشین ماکت همراه بودید.

۵/۵ ( ۱ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *