بررسی ماکت حرفه ای موتور وسپا، تولید برند آلمانی شوکو

وسپا یادآور ایتالیای پس از جنگ جهانی ، کسب استقلال زنان و هپبورن است. ۷۰ سال از تولید این موتور پرطرفدار می‌گذرد اما با این حال وسپا همچنان جوان باقی مانده است.

موتور وسپا سال ۱۹۴۶ برای نخستین بار به معرض نمایش عمومی گذاشته شد. وسپا توسط یک مهندس سابق هواپیما به نام اسکانیو طراحی شده و بازاریابی آن را نیز یک تاجر به نام پیاجو بر عهده گرفت. این موتور دو چرخ به سرعت به وسیله‌ نقلیه‌ای پرطرفدار در ایتالیای بعد از جنگ جهانی تبدیل شد.

وسپا در دهه ۶۰ میلادی به سرعت در سراسر جهان به نمادی از ماجراجویی تبدیل شد؛ موتوری که به مردان احساس شاهزادگانی جذاب را می‌داد که سوار بر اسب سفید به دنبال زیبارویشان رفته‌اند تا دوری کوتاه در پارک بزنند.

شاید برخی‌ها امروزه وسپا را به چشم موتوری نوستالژیک بنگرند که خاطرات سال‌های دور را زنده می‌کند. اما گروهی دیگر که چندان علاقه‌ای به همرنگ جماعت نبودن دارند، همچنان وسپا را به موتورهای مدرن امروزی ترجیح می‌دهند.

موتور وسپا

اما بررسی ماکت وسپا:
شوکو، یکی از حرفه ای های صنعت ماکتسازیست که معمولا لایسنس تولیداتش را بصورت انحصاری خریداری می کند، به همین دلیل مدلهای تولید شده توسط این مدلساز آلمانی منحصر بفرد هستند.

موتور وسپا
موتور وسپا

هنگامی که جعبه مدل را باز می کنید، آنرا در یک قالب با پوشش مخمل خـواهید یافت و با خارج نمودن مدل از جعبه سنگینی آن نظرتان را جلب خواهد کرد.

جزعیات بصورت عجیبی در این مدل رعایت شده که یک نمونه آن، برچسبهای اصلی موتور و باک می باشد.
شوکو، در بکارگیری اجزای بازشو نیز دست و دلبازانه عمل کرده و محفظه گلگیرها و صندلی و جعبه بازشو و هندل و جک متحرکند.

موتور وسپا
موتور وسپا


متریال کروم بکار رفته در این ماکت نیز مرغوب بنظر می رسد.

این ماکت ۱۰۰ دلاری در حال حاضر در ایران نایاب است .

۵/۵ ( ۱ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *