بررسی ماکت بوگاتی تایپ ۵۷ شاه ایران.

تولید کننده این ماکت برند هلندی ماتریکس است که یرند کمتر شناخته شده ای در ایران است و بطور تخصصی به تولید مدلهای رزین مشغول است.

مانند بقیه مدلهای رزین هنگامی که ماکت را از جعبه خارج می کنید سنگینی آن توجه شما را جلب می کند، گرچه اختصاصا در مورد این ماکت، تاریخ و سرگذشتی که این اتومبیل دارد نیز، سنگینی فیزیکی آنرا دو چندان می کند.

شاید هنگامی که صحبت از ماکتهای رزین میشود، بخصوص بعلت باز نشدن درها، بسیاری از خرید مدل منصرف شوند، اما حرفه ای تر ها ظرافت و ریزه کاریهای بدنه مدلهای رزین را بیشتر می پسندند.

در نگاه اول کروم کاریهای فراوان، و بسیار با کیفیتی که روی رزین سوار شده چشم را می نوازد و در نگاه بعدی برشکاری و ابزار دقیقی که روی کرومها اجرا شده.

بوگاتی شاه
بوگاتی شاه

اما قطعا سه نکته در تولید این ماکت، منحصر بفرد است:
اول ظرافت جلو پنجره استیل با آرم بوگاتی و بعد شبکه های استیل محافظ چراغهای جلو که فواصلشان با دقت دهم میلیمتری تنظیم شده و البته استفاده متریال براق و مرغوب.

بوگاتی شاه
بوگاتی شاه


نکته بعد ظرافت صندلی ها و البته چروکهای آنست که با نمونه اصلی مو نمی زند.
بر خلاف اکثر مدلهای رزین، این مدل فرمانپذیر هم هست، گرچه گلگیرهای عظیم الجثه آن مجالی به دیده شدن چرخهای ظریفش با قالپاقهای سیمی نمی دهند!

بوگاتی شاه
بوگاتی شاه

نکته جالب در مورد این ماکت ۳۰۰ دلاری قیمت آن در ایران است که همیشه از قیمت جهانی آن بیشتر بوده.
در زمانهای دور! دلار ۳۵۰۰ تومانی این ماکت کمتر از ۲ میلیون تومان خرید و فروش نمیشد و اکنون هم اگر موفق به یافتن آن شوید که امری بعید است، حدود ۶ میلیون تومان از حسابتان کم میکند!
علت این گرانی هم شاید در پلاک تاریخی این خودرو و هویتیست که برای ما اهمیت دارد.

هنگام بررسی این ماکت در تصور خود آرزو کردم که ای کاش در بسته بندی این ماکت یک معجون جادویی هم عرضه می شد که موقتا انسان را ۱۸ برابر کوچکتر می کرد تا این ماکت را در ابعاد واقعی بشود درک کرد و از خطوط سیال طراحی آن لذت بیشتری برد!

لازم بذکر است این ماکت با نام بوگاتی شاه ایران و ذکر طراح آن، ون وورن، تولید و نامگذاری شده.

این ماکت، برای فروش موجود نمی باشد.

۴.۸/۵ ( ۶ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *