بررسی مدل ۱۰۰۰ دلاری بنز اس ال آر مک لارن، تولید سی ام سی

یکی از مشهورترین خودروسازان انگلستان که با ساخت خودروهای اسپرت، انقلابی در صنعت خودروسازی این کشور به پا کرد، کمپانی مکلارن است.

مکلارن نخستین بار در دهه ۹۰ اقدام به ساخت خودرویی کرد که توانست لقب سریع ترین خودرو در زمان خود را به دست بیاورد.

دومین گام مکلارن ساخت یک محصول جدید نبود بلکه این خودرساز در سال ۱۹۹۹ در مقام یک تیونر ظاهر شد و از یک محصول عادی مرسدس بنز، خودرویی جاودانه و افسانه ای ساخت. با توجه به این که در آن زمان ۴۰ درصد از سهام مکلارن در اختیار مرسدس بنز بود، مکلارن با دعوت مرسدس بنز به همکاری با این برند برای طراحی خودرویی مشترک پرداخت. نتیجه این همکاری خودرویی افسانه ای با فناوری پیشرفته و ظاهری کاملا جذاب و گیرا به نام Mercedes Benz SLR McLaren بود. تولید این خودرو که از پیشرانه ۵٫۵ لیتری ۶۲۶ اسب بخاری بهره می برد از سال ۲۰۰۳ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۰ ادامه پیدا کرد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت اس ال آر ۳٫۸ ثانیه است و از سال ۲۰۰۶ ادیشن ۷۲۷ این خودرو به تولید رسید که توان پیشرانه آن ۶۵۰ اسب بخار بود. همچنین در سال ۲۰۰۷ نسخه ای کانورتیبل از این خودرو نیز عرضه شد.

اما بررسی مدل مرسدس بنز اس ال آر مک لارن ۲۰۰۳ تولید سی ام سی :

بعنوان ادمین ماشین ماکت شاید بیش از دو دهه است که گرفتار ماکتبازی هستم اما هیچوقت پیش نیامده قبل از باز کردن بسته ای از مدلهای اتو آرت و مخصوصا سی ام سی دچار استرس نشوم !

استرس نه با بار منفی . یک هیجان و حس خوش آیند و هیجان انگیز و دلپذیر .

قطعا ما ایرانی ها ناخواسته شاهد تحولات عجیبی هستیم که در کمتر مانی از دنیا می شود یافت!

مثلا یک مدل ۶۰۰ دلاری سی ام سی که حدود سه سال پیش کمتر از ۲ میلیون تومان قیمت داشت اکنون پس از سولد اوت شدن و توقف تولید در بازار جهانی بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت پیدا کرده و از بخت بد ارزش ریال بخت برگشته هم تنزل یافته !

پس همان مدل ۲ میلیون تومانی سه سال پیش را اگر خوش شانس باشید با حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان خواهید یافت !

ماکت بنز اس ال آر مک لارن ۲۰۰۳ دقیقا مصداق همین مطلب است .

مانند اکثر مدلهای سی ام سی هنگامی که بسته خاکستری رنگ این مدل را دست می گیرید از وزن زیاد آن تعجب خواهید کرد . اما در مورد این مدل خاص پس از خارج کردن آن از بسته رنگ متالیک آن شما را میخکوب خواهد کرد ! قطعا توجه به سایز اکلیلهای متالیک و و زیر سازی و جلای صنعتی این منیاتور باعث این نمای چشمگیر شده .

در بکار گیری جزعیات نیز سی ام سی کم نگذاشته !

شاید شاه بیت این غزل مکانیزم باز شدن درب موتور باشد که با بهره گیری از چهار جک مینیاتوری در دو مرحله افقی و مایل جزعیات این هیولای قدرت را به شما نمایش خواهد داد .

ما جزعیات ملحقات بدنه بیشتر شما را شگفت زده خواهد کرد . فورج کاری دقیق صنعتی آلیاژ رینگها و هواکش گلگیرها مصداق همین مطلب است که اگر در لمس این مدل بی احتیاطی کنید قطعا دچار جراحت جزعی در پوست دستتان خواهید شد !

نکات قابل توجه در بررسی این مدل بسیار است و نیازمند حوصله بیش از حد مخاطب .
اما بطور کلی این مدل نسبت به دیگر مدلهای سی ام سی گران است و دلیل آنرا باید در وسواس بیش از حد این مدلساز در کیفیت و توجه به جزعیات و همچنین ارزش تاریخی این مدل نه چندان کلاسیک بعنوان اولین مدل حاصل از همکاری مرسدس با مک لارن جستجو کرد .

لازم بذکر است که این مدل برای فروش موجود نمی باشد .

سپاس از شما که با این مطلب اختصاصی ماشین ماکت همراه بودید .

۳/۵ ( ۲ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *