ماکتبازان ایران – قسمت هفتم

با عرض سلام و ادب خدمت تمام دوستان ماکت باز و عشاق ماکت ماشین .
من امیر ۴۰ سال دارم و ساکن تهران هستم.
بخشی از خاطرات ماکتبازی خودم رو براتون مینویسم و از اینکه حوصله میکنید بسیار سپاسگذارم.

خیلی سال پیش ما در خانه مان حمام نداشتیم و برای حمام مجبور بودیم به حمام نمره بریم و من از رفتن حمام فراری بودم آن زمان منزل ما در نظام اباد بود و برای رسیدن به حمام از کوچه تنگ و باریکی باید میگذشتیم که در انتهای کوچه پیرمردی دست فروش ماشین های پلاستیکی کوچکی میفروخت.

برادر من هم از عشق و علاقه من به ماشین خبر داشت و به بهانه خرید ماشین منو به حمام میبرد و موقع برگشت یکی برام میخرید و کلی ذوق میکردم .

متاسفانه من در سن شش سالگی مشکل کوچکی برام پیش امد که نیاز به عمل سرپایی بود و هنوز دردش رو بخاطر دارم .

خدا برای کسی نیاره از درد داشتم گریه میکردم که بابام برای من از جلوی در بیمارستان موقع خروج ماکت بنز معماری لیمویی رنگ پلاستیکی که خیلی هم باکیفیت بود و هنوز افسوس خراب شدنش رو میخورم که کلا گریه و درد فراموش شد و جاش رو بنز معماری گرفت!!!
در آن زمان تمام عشق ما این بود که با گچ روی آسفالت کوچه جاده میکشیدیم و ماشین بازی سه ضربه ای میکردیم.

واقعا یادش بخیر چه دورانی و چه ماشینهایی داشتم چون هر بار که برادر من به سفر خارجی میرفت برام میاورد و منم تو کوچه بازی میکردم و الان دیگه آثاری جز اهن پاره ازشون باقی نمانده ، و تا چند سال پیش بخاطره شرایط زندگی با همون چند تا ماکتی که داشتم سر میکردم.

کلکسیون ماکت ماشین آقای امیر
کلکسیون ماکت ماشین آقای امیر

 

تا اینکه با کانال و سایت ماشین ماکت و ادمین خیلی دوست داشتنی اقا پویان عزیز اشنا شدم و شروع کردم به جمع کردن کلکسیون و تو این مدت خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم الانم بخاطر جمع آوری ماکت ماشین خوشبختانه با خانواده ام مشکل ندارم و گاهی اوقات هم از من ذوق زده تر میشن و خداروشکر که میتونم گنجینه ای ارزشمند برای خودم داشته باشم البته به مرور زمان و اگه هم کسی رو ببینم به ماکت و ماشین مشتاقه براش وقت میذارم و تا جایی که اطلاعات داشته باشم براش توضیح میدم و خلاصه هر چی میدونم در اختیارش قرار میدم بخاطر عشق و علاقه ای که به ماشین و ماکت بازی دارم.

کلکسیون ماکت ماشین آقای امیر
کلکسیون ماکت ماشین آقای امیر

از شما دوستان عزیز تشکر میکنم که چند خط مطلب این بنده حقیر رو مطالعه کردید و امیدوارم از ماکت بازی لذت بسیار ببرید.

۵/۵ ( ۴ نظر )

1 thought on “ماکتبازان ایران – قسمت هفتم

  1. سلام و عرض ادب خدمت شما امیر آقا خیلی خوشحالم که میبینم عاشق های اینکار زیادن من ۲۶ سالمه و مجموعه کوچیکی رو جمع و جور کردم خوشحال میشم بتونم از تجربیات شما استفاده کنم.پیروز و سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *