بررسی ماکت آلفا رومیو ۸ سی ۲۹۰۰ تورینگ ، مدل ۱۹۳۸، شاهکار سی ام سی

همه می دانیم که در دنیای امروز تقریبا همه چیز امکان پذیر است بخصوص هنگامی که پای تکنولوژی در میان باشد و به ویژه هنگامیکه نام کشور آلمان نیز به این مجموعه اضافه گردد !

قطعا برند سی ام سی آلمان، رولکس دنیای ماکتهاست .

در دنیای ساعت شاید برندهای لوکس تر و گرانقیمت تر از رولکس هم یافت شوند اما رولکس به این دلیل به این شهرت رسیده که توانسته استانداردهای جدیدی را در تناسب قیمت با کیفیت و ارزش برای خریدار خود تعریف کند .
مدلی که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت آلفا رومیو ۸ سی ۲۹۰۰ تورینگ ، مدل ۱۹۳۸، شاهکار سی ام سی است .

آلفارومئو هنوز هم برندی است که علاقمندان خودرو آن را می‌پرستند اما در سال‌های دورتر، اوضاع کمی فرق می‌کرد. آلفارومئوی ۸C تورینگ دقیقا بعد از اتمام جنگ جهانی دوم ساخته شده است.

این خودرو در سالی ساخته شد که فراری و لامبورگینی هنوز تأسیس نشده بودند. آلفارومئو نماد خودروهای لوکس و قوی ایتالیایی در آن دوران بود و همین موضوع قیمت ۲۵ میلیون دلاری این خودرو را که به‌تازگی به حراج گذاشته شده است را توجیه می‌کند. مدل ۲۹۰۰ از اول با هدف مسابقه طراحی شد که در آن از شاسی ۸C گرندپری استفاده شده بود. مدل تولید انبوه این خودرو با موتور خطی ۸ سیلندر ۲.۹ لیتری و دو سوپرشارژر تولید شد.

cmc car model

اما بررسی مدل سایز ۱/۱۸، تولید برند سی ام سی این اتومبیل .

سی ام سی همیشه عادت به غافلگیر نمودن خریدار پس از باز کردن جعبه مدلهای خود دارد .

هنگامی که پک یونولیت این مدل را باز می کنید با اینکه جهت اتصال مدل به جعبه هیچ پیچی در کار نیست باید کمی فکر کنید که به چه شکل مدل را از جعبه خارج کنید ! چون از طرفی بسته بندی بقدری دقیق و حساب شده است که بسختی راهی برای نفوذ دست در آن می یابید و از طرفی اجزای ریز و ظریف بقدری در سراسر این مدل بکار رفته که باید واقعا حواستان جمع باشد .
حتی اگر مثل اکثر حرفه ای ها پس از خارج نمودن مدل کف آنرا روی دست خود قرار دهید متوجه اشتباه خود خواهید شد چون در کف ماکت هم انبوهی از سیم و فنر و جنت و … دقیقا مطابق نمونه اصلی خواهید یافت که بسیار ظریف و آسیب پذیرند .

cmc car model
cmc car model

طراحی آوانگارد این اتومبیل برای زمان خود که آنرا مبدل به یک تابلوی هنری سیار ایتالیایی کرده از یک سو، و ظرافتهای عجیب سی ام سی، از سوی دیگر باعث می شود در نگاه اول دقایقی را فقط صرف برانداز کردن این مدل کنید .

پس از بررسی اجمالی مدل اگر هوس باز نمودن اجزای متحرک بسرتان زد کمی صبر کنید .
ابتدا کاتالوگ محصول باید مطالعه شود چون سی ام سی در تولید این مدل شدیدا به حفظ نمودن مکانیزمهای نمونه اصلی وفادار بوده .

برای باز کردن قسمت فوقانی درب موتور ابتدا با ابزار مخصوص موجود در جعبه باید کمربندهای چرم طبیعی با سگک های مینیاتوری بدقت باز شوند و البته قبل از باز کردن آنها مطمین شوید که بقدری متبحر هستید که قادر به بستن مجدد آنها نیز خواهید بود !
برای باز کردن دریچه های کناری مدل یک پیچ گوشتی مینیاتوری تعبیه شده که هم جهت باز کردن قسمت نامبرده و هم برای باز کردن قطعه مکمل گلگیرهای عقب عینا مطابق نمونه اصلی کاربرد دارد .

برای باز کردن صندوق عقب نیز باید دو دستگیره آنرا همزمان بچرخانید تا قفل آزاد شود و به زاپاس دسترسی داشته باشید . باز شدن شیشه درها نیز عینا مانند نمونه اصلیست .

هنگامی که درها را نیز به همین شکل باز می کنید کیفیت جیر طبیعی کف و چرم طبیعی صندلیها و ظرافت تولید و مونتاژ تحسین شما را بر خواهد انگیخت . حتی خود پنل داشبورد نیز با چرم پوشیده شده و حتی سایز دوخت چرمها نیز متناسب با سایز مدل، کوچک شده .

هنگامی که کف مدل را بررسی کنید کاملا از این سطح از دقت متعجب خواهید شد بخصوص اینکه قابلیتهای فنربندی و تعویض چرخها نیز در این مدل اعمال شده است .

کلیه جزعیات سیمها و اتصالات پیچیده و سیستم عجیب جناغی جلوبندی و مخزنهای استیل و حتی جنتهای اتصال و فنر ها رعایت شده و بزرگترین سوالی که در ذهن شما پیش خواهد آمد. این است که این اجزا به چه صورت با این دقت مونتاژ شده اند ؟

blank

سپاس که با این مطلب اختصاصی ماشین ماکت همراه بودید .

۳/۵ ( ۲ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *