بررسی ماکت ماشین بوگاتی تایپ ۳۵، ۱۹۲۹، تولید سی ام سی

اینجانب، ادمین. ماشین ماکت، هنگامی که در مورد برند بوگاتی صحبت میشود، با کمی ترس و در عین حال اشتیاق روبرو میشوم، چون هیچ برند دیگری در صنعت خودروسازی جهان، به اندازه ی بوگاتی در ساخت مدل های کلکسیونی و تولید محدود، محبوب نیست.

این شرکت، خصوصا از اوایل قرن بیستم، نوآوری های بسیاری در بحث های تجاری و مهندسی خودرو، پدید آورد تا ثابت شود؛ تفاوت هایی اساسی بین بوگاتی و دیگر خودروسازان جهان وجود دارد.

قطعا، تایپ ۳۵ بوگاتی را می توان از موفقترین اتومبیلهای مسابقه دنیا دانست!

بسیاری از خصوصیات ظاهری محصولات بوگاتی که امروزه در مدل های مدرن، مثل ویرون و شیرون، همچنان وجود دارد؛ از تایپ ۳۵ شروع شد. طرح نعل اسبی جلو پنجره و رینگ های آلومینیوم با نمای ۸ پر، مهم ترین نوآوری های ظاهری در این خودرو بوند. تایپ ۳۵ در اولین نسخه، پیشرانه ی ۸ سیلندر خطی با حجم ۲ لیتر و ۲۴ سوپاپ داشت که قدرت ۹۰ اسب بخار، فراهم می کرد و برای نخستین بار در تاریخ، مجهز به بلبرینگ در قسمت های مختلف بود. این خودرو، علاوه بر فناوری عالی در پیشرانه، دارای سیستم تعلیق مدرن بود که از فنر به جای ادوات قدیمی و میله های Uشکل استفاده می کرد.تایپ ۳۵B، قدرتمندترین نمونه از نوع خود بود که همراه با پیشرانه ی ۲,۳ لیتری و یک سوپرشارژر بزرگ، ۱۳۸ اسب بخار قدرت داشت. این خودرو با وزن خالص ۷۶۰ کیلوگرم، نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتربرساعت فراهم می کرد و در زمانی حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسید.

امروزه ارزش کلکسیونی نسخه های مختلف بوگاتی تایپ ۳۵، بیش از ۳ میلیون دلار است.

با این مقدمه، به بررسی مدل بوگاتی تایپ ۳۵ مدل ۱۹۲۹، شاهکار سی ام سی می پردازیم.

همانگونه که در مقالات قبلی هم اشاره کردم بنظر اینجانب، سی ام سی، رولکس دنیای ماکتهاست.

پس از چندین سال ماکتبازی، همیشه آنباکسینگ یک محصول سی ام سی برایم هیجان انگیز است، چون در پس جعبه طوسی پک یونولیت این شاهکارهای صنعتی، همیشه مجموعه ای از سورپرایزها، در انتظار شما هستند.

 

در بسته این. مدل، علاوه بر ابزار مخصوص باز کردن سگک های چرمی، دستمال مخصوص و یک ابزار جکش و گیره که در آنزمان جهت تعمیرات سریع این مدل استفاده میشده نیز موجود است!

اما با باز کردن این مدل، تازه شگفتیها آغاز میشود.

شاید در مدلهای آماتور کوچکی مدل، چندان دلخواه نباشد، اما در مینیاتورهای سی ام سی، بخصوص این مدل خاص، ابعاد مدل، با این جزئیات، تنها باعث تعجب بیشتر بیننده از این همه ظرافت می شود.

اما چرا مدل خاص؟

اگر در رویو های یوتیوب، مروری بر نقد منتقدین مطرح خودروهای مدل دنیا حتی سختگیر ترین آنها آقای ریچ سافیکول، در مورد این مدل داشته باشید، یک کلمه، در بین تمام منتقدین مشترک است: incredible.

باور نکردنی!!!

بیان مشترک این واژه، از قول چند منتقد سختگیر، اتفاقی نیست.

نکات برجسته در این مدل پیچیده، کم نیست. برجسته ترین آنها را تیتر وار ذکر می کنیم:

کلیه متریال بکار رفته در تولید این مدل، مشابه نمونه اصلیست بطوریکه غیر از لاستیکها، هیچ قطعه پلاستیک، در این مدل نخواهید یافت.

تمام میکانیزمهای فنی مدل اصلی، در این ماکت رعایت شده که می توان مکانیزم ترمز کاسه ای، و جعبه فرمان سیمی، و البته سیستم هندل را بر شمرد.

هر چهار چرخ براحتی قابل باز و بسته شدن است تا بتوانید از جزئیات کاسه ها لذت ببرید.

کلیه زوایا و ارنج قطعات، در این مدل، عینا از نمونه اصلی اقتباس شده حتی زاویه کمبر چرخهای جلو جهت پایداری بیشتر در سرعتهای بالا.

و در پایان، با بررسی تمام تولیدات برند آلمانی سی ام سی، پی خواهید برد که چرا در صنعت، این کشور همواره پیشتاز کیفیت در تولیدات خود بوده است.

اگر علاقه مندید عکسه و نقد کاملتری از این مدل دریافت کنید این لینک را باز کنید .

۴.۴/۵ ( ۵ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *