کیوشو از خوبان بازار ماکت ماشین

کیوشو، نام سومین جزیره بزرگ ژاپن است که آنرا محل زایش تمدن ژاپنی میدانند.

اما کارخانه تولید خودروهای مدل کیوشو، که البته قبل از اینکه به تولید خودروهای مدلش معروف باشد تولیدکننده تخصصی ماشینهای آر سی است، از اواسط دهه نود میلادی آغاز بکار کرد.

جالب اینجاست خصلت تولیدات صنعتی هر کشور را میتوان در ویژگیهای کیفی ماشینهای مدل برندهای مختلف نیز دید.

بطور مثال در رده قیمتی ۸۰ تا ۱۵۰ دلار، در برند چینی پائودی، امکانات بسیار مثل بازشدن سانروف و تاشدن آینه ها و…. را میتوان دید، اما در نهایت کیفیت متریالها چنگی بدل نمی زند.
در برند فرانسوی نورو، با اینکه رابطه بسیار منطقی بین قیمت و کیفیت برقرار است، اما ایرادات جزئی در برخی تولیدات، بشما یادآوری می کند که با ذات یک محصول فرانسوی سر و کار دارید.

اما برگردیم به ژاپن و محصولاتش. قطعا در دنیای ماشینهای واقعی، این کشور را می توان سلطان تصاحب بازار، از دهه هفتاد میلادی تاکنون دانست. این موفقیت، در اثر سطح کیفی بی عیب و نقص، و تناسب قیمت با سطح کیفی دانست.

در برند ژاپنی کیوشو نیز همین دقت و ظرافت دیده می شود.

شاید در چند سال گذشته بیش از صد مدل کیوشو را باز و عکاسی کرده ام، اما بیاد ندارم مدلی دارای ایراد کارخانه باشد، در عین حال که کیفیت رنگ و اجزای داخلی و متریالها، بسیار بالاتر از سگمنت قیمتی است.

کیفیت جلو پنجره و اجزای داخلی چند محصول شاخص کیوشو به روایت تصویر :

یکی از برجسته ترین نکات در سری تولیدات این برند، تمایل خودروسازان، به اعطای مجوز برای تولید ماکت خودروهایشان در غالب دیلر ادیشن از رولزرویس و بنتلی، تا ب ام و و بنز است، امری که گواه کیفیت تایید شده کیوشو، نزد غولهای خودرو سازیست.

امید که معجزه ای رخ دهد و ریال ایران ارزش نسبی خود را باز یابد، در غیر اینصورت، با نرخ حواله دلار ۲۷ هزار تومانی امروز، یا باید به کیوشو ۵میلیون تومانی سلام کنیم یا ویلی و مایستوی یک میلیونی  را ماکتهای لوکس بدانیم!!!

سپاس، که با شانزدهمین قسمت از سلسله مقالات #بررسی_اختصاصی_ماشین_ماکت ، همراه بودید.

۴.۸/۵ ( ۸ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *