نقد و بررسی ماکت ماشین لندکروز سری ۱۰۰ برند پاییودی

اسطوره ژاپنی مسیرهای خارج جاده‌ای یعنی تویوتا لندکروزر، سال‌ها است که به ستاره پرفروغ شرکت تویوتا و صنعت خودروسازی ژاپن تبدیل شده است. تویوتا لندکروزر در کنار نیسان پاترول، دو آفرودر معروف ژاپنی هستند که به خصوص در بازار خاورمیانه از اقبال و توجه فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند.

تویوتا لندکروزر در کشورمان نیز شهرت قابل توجهی را برای خود کسب کرده و با القابی نظیر حضرت، عالیجناب و سلطان از آن یاد می‌شود.

کسب شهرت تویوتا لندکروزر در ایران با نسل J60 آغاز شد، خودرویی که به عنوان اتومبیل نظامی در زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن نیز همچنان در خدمت نیروهای نظامی کشورمان باقی ماند. بعدها نسخه‌های محدودی از تویوتا لندکروزر سری ۸۰ نیز به بازار کشورمان راه یافتند.

با این حال اگر از یک مخاطب ایرانی در مورد تویوتا لندکروزر سوال کنید، نخستین تصویری که در ذهن او شکل می‌گیرد مربوط به دو نسل اخیر این خودرو یعنی اتاق‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ است. تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ در ابتدای دهه هشتاد خورشیدی به منظور استفاده گسترده در نیروهای انتظامی و نظامی وارد کشورمان شد و برخی نسخه‌های آن نیز برای مصارف شخصی در بازار حضور یافتند. تولید تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ از سال ۱۹۹۸ آغاز شد و این خودرو افسانه‌ای تا سال ۲۰۰۷ روی خط تولید قرار داشت. این خودرو با دو موتور بنزینی شش سیلندر و هشت سیلندر در بازار کشورمان موجود است که این دو تیپ از طریق تفاوت‌های ظاهری قابل شناسایی هستند.
با توجه به شهرت تویوتا لندکروز، برندهای مختلفی در سطح جهان اقدام به تولید ماکت یا اسباب بازی این شاسی بلند ژاپنی کرده‌اند.

یکی از مشهورترین ماکت‌های موجود از تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰، ساخته برند پائودی است که از نظر کیفیت ساخت و جزئیات در سطح بالایی قرار دارد.
این ماکت تیپ فول آپشن تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ را به تصویر می‌کشد و در دو رنگ به تولید رسیده که اکثر نسخه‌های موجود در بازار سبز رنگ هستند. میزان رعایت جزئیات این ماکت فوق‌العاده است، حتی برخی قطعات که در نسخه اصلی طلایی هستند نیز در این ماکت به طور کامل رعایت شده‌اند و برای مثال قاب جلوپنجره ماکت تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ پائودی طلایی رنگ است.


ماکت تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ پائودی همچون دیگر ماکت‌های حرفه‌ای این روزها، در سایز ۱:۱۸ و به روش دایکست ساخته شده است. خوشبختانه تمامی درب‌های ماکت بازشو هستند و علاوه برآن، سانروف و درب عقب خودرو نیز قابلیت باز شدن دارند که در دنیای ماکت‌ها یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.
با این حال جزئیات منحصر به فرد ماکت تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ پائودی به این موارد ختم نمی‌شوند. آینه‌های تاشو، صندلی‌های تاشو، فنربندی و موکت کف از دیگر مشخصات این ماکت منحصر به فرد هستند. ماکت تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ پائودی آخرین بار با قیمت تقریبی یک و نیم میلیون تومان در فروشگاه ماشین ماکت عرضه شده است که متأسفانه هم اکنون بیش از دو برابر این مبلغ ارزش دارد !

دیگر ماکت لندکروزر که توسط پائودی در سطح بالایی از جزئیات به تولید رسیده است، ماکت سری ۲۰۰ این خودرو است که در کشورمان نسبت به نسل قبلی مقبولیت بیشتری دارد. این ماکت تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ تیپ VXR‌ را در مقیاس ۱:۱۸ بازسازی کرده و چهره آن نیز متعلق به نخستین نمونه‌های تولیدی این خودرو است که در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ به تولید رسیده‌اند. این خودرو با انواع مختلفی از موتورها و گیربکس‌ها به تولید رسید که اکثر نسخه‌های موجود در ایران، به پیشرانه هشت سیلندر خورجینی با حجم ۴.۷ لیتر مجهز هستند. تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ در کشورمان با دو تیپ VXR و GXR‌ عرضه شده .

۴.۸/۵ ( ۴ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *