برند ماکت ماشین موتورمکس ، الماس تراش نخورده ..

اکثر کلکسیونرهای حرفه‌ای خودرو در کشورمان تنها ماکت‌های سایز ۱:۱۸ را برای جمع‌آوری مناسب می‌دانند و توجهی به ماکت‌های سایز ۱:۲۴ ندارند.

اکثر خریداران ماکت‌های ‌سایز ۱:۲۴ نیز که خریداران با سطح درآمد متوسط هستند، به دلیل کاهش قدرت خرید طی چند سال اخیر تمایل خود را برای افزایش کلکسیون ماکت‌های نیمه حرفه‌ای خود از دست داده‌اند.

همین مساله باعث شده تا برخلاف گذشته تعداد ماکت‌های ارزشمند از برندهای شناخته شده‌ای همچون موتورمکس و بوراگو در بازار کشورمان رو به کاهش بگذارد.
با وجود دیدگاهی که در مورد ماکت‌های سایز ۱:۲۴ از سوی برخی مجموعه داران وجود دارد، این سایز از ماکت‌ها نیز ارزش و احترام خاص خود را دارند.

یکی از جذاب‌ترین ماکت‌های سایز ۱:۲۴ موجود در بازار ایران، ماکت‌های سری آمریکن کلاسیکس از برند موتورمکس است که گسترده وسیعی از خودروهای کلاسیک آمریکایی دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۴۰ میلادی در آن بازآفرینی شده‌اند. سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، دوران شکوفایی خودروسازی آمریکا بود که از سال‌های میانی دهه ۱۹۴۰ آغاز شد و تا اواخر دهه ۱۹۷۰ ادامه یافت.

ماکت‌های سری آمریکن کلاسیکس موتورمکس به خوبی این دوران طلایی خودروسازی آمریکا را بازسازی کرده‌اند.
همان‌طور که خودروهای آمریکایی دهه ۱۹۵۰ امروزه به سطح قابل توجهی از ارزش دست یافته‌اند، ماکت‌های سری آمریکن کلاسیکس موتورمکس نیز این گونه هستند. سال‌ها است که تولید این ماکت‌ها متوقف شده و بنابراین ارزش آن‌ها برای کلکسیونرها افزایش یافته است. از این رو اگر امروزه بتوانید یکی از ماکت‌های این سری را با قیمت مناسبی خریداری کنید، می‌توان گفت که عضوی ارزشمند را وارد مجموعه مدل‌های خود کرده‌اید.

امروزه ماکت‌های سری آمریکن کلاسیکس ۱/۲۴ موتورمکس حتی در فروشگاه‌های خارجی نیز موجود نیستند و به سختی می‌توانید یک عدد از این ماکت‌ها را با قیمت تقریبی ۱۴ یا ۲۰ یورو یعنی در حدود ۵۰۰ هزار تومان خریداری کنید. البته باید در نظر داشته باشید که این رقم تنها مربوط به خود ماکت می‌شود و هزینه حمل و نقل آن نیز به این رقم افزوده خواهد شد که با جمع آن‌ها، هزینه نهایی یک ماکت سری آمریکن کلاسیکس موتورمکس به مبلغ غیر منطقی به دست خریدار خواهد رسید .

قطعا انتظار رعایت ظرافیت و جزعیات بالا از یک برند اقتصادی تولید کننده ماشین فلزی انتظاری بیهوده است اما نوع انتخاب زیرکانه مدلهای تولیدی توسط این برند یاعث شد که لقب الماس تراش نخورده توسط نویسنده این مقاله مجله ماشین ماکت برای این تولیدات در نظر گرفته شود !

۵/۵ ( ۴ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *