خرید ماکتهای آفرودی

با سلام خدمت کاربران محترم ماشین ماکت ،در بین علاقه‌مندان به خودرو‌های آفرودی هستند کسانی  که یا تمایل به داشتن خودرو خود دارند و یا در کنار مجموعه‌ای از انواع خودرو‌های ماکت، به جمع‌آوری تعدادی از شاسی‌بلند‌های معروف و شناخته‌شده اقدام می‌کنند. در این لیست تعدادی از این کوچولو‌های بلند‌قد‌ که نمونه واقعی آنها را در کشورمان می‌بینیم، پیشنهاد می‌کنیم.

رنجروور یکی از خودرو‌های شاسی‌بلند موجود در کشورمان است که طرفداران زیادی دارد. از سری کلاسیک این خودرو در سایز ۱:۴۳ ماکت‌های مختلفی موجود است که ساخته‌های شرکت IXO بوده و با نام شرکت لندروور فروخته می‌شوند.و در مدل‌های دو‌درب، دو‌درب با رنگ‌آمیزی مسابقات Camel Trophy، چهار‌درب و… ساخته شده است که تقریبا کیفیت خوبی دارند.

لندکروزر سری ۷۰ در مدل‌های مختلفی تولید شده و هم چنان نیز تولید می‌شود و از این رو یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های شاسی‌بلند در دنیا خصوصا در منطقه خاورمیانه و اقیانوسیه است. شرکت نئو در سایز ۱:۴۳ از این خودرو ماکتی از جنس رزین تولید کرده‌ که البته به خاطر قیمت بالای آن و با وجود کیفیت بالا چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

سری ۸۰ لندکروزر از محبوب‌ترین تویوتا‌های موجود در کشورمان است که برای سفر‌های آفرودی نیز انتخاب خوبی به شمار می‌رود. این خودرو در سایز ۱:۴۳ توسط شرکت Hi-story ساخته شده ‌که البته پیدا‌کردن آن در بازار کمی مشکل است.

از محبوب‌ترین ماکت‌های چند ماه اخیر بازار کشورمان در سایز ۱:۴۳، ماکت ساخته‌شده از شورولت بلیزر از ساخته‌های ماتریکس است که بالا فروخته شده است و تولید این ماکت که در تعداد ۴۹۲ عدد و در دو رنگ سفید/آبی و سفید/ قرمز صورت گرفته است، هم‌اکنون به اتمام رسیده و از این رو ماکت نایابی در کشورمان محسوب می‌شود.

تویوتا FJ کروزر دیگر شاسی‌بلند پر‌طرفدار در کشورمان است که ماکت این خودرو نیز توسط شرکت اتوآرت در سایز ۱:۱۸ تولید شده ‌و می‌توان آن را از کم‌طرفدار‌ترین ماکت‌های این لیست در این سایز دانست.

ماکت تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ و سری‌۲۰۰ توسط شرکت پائودی ساخته شده است که جزئیات دقیق و ریزه‌کاری‌های فراوان از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماکت‌هاست. در این بین سری ۱۰۰ دارای قیمت بالاتری است . از این شرکت ماکت تویوتا پرادو نیز تولید شده ‌که اندازه دو ماکت گفته شده طرفدار ندارد.

ماکت جیپ گرند واگونیر که مدل‌های قدیمی‌تر آن در کشورمان به نام جیپ آهو شناخته می‌شوند، توسط شرکت‌های مختلفی در سایز‌های ۱:۸۷ و ۱:۴۳ و ۱:۱۸ تولید شده است. شرکت اتوآرت این ماکت را در سایز ۱:۱۸تولید کرده ‌است .

مهم‌ترین ویژگی این ماکت که در دو رنگ سفید و قهوه‌ای مایل به قرمز تولید شده، کیفیت بالای آن است که عینا یک گرند واگونیر واقعی را تداعی می‌کند.

اما سایز ۱:۴۳ این ماکت توسط شرکت‌های دیگری چون پریمیوم کلاسیکس و نئو اسکیل نیز تولید شده ‌که اولی از جنس فلزی  و دومی ازجنس رزین است .نمونه ساخته شده توسط نئو کیفیت و جزئیات به مراتب بالاتری دارد

 جیپ آهو توسط شرکت GLM با جنس رزین نیز تولید شده ‌که ماکت نسبتا نایابی است.

۰/۵ ( ۰ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *