تاریخچه و مشخصات سان استار، مشهورترین و موفقترین برند تولید کننده مدلهای دایکست میان رده.

همیشه برای کلکسیونر ها ارزش برندهای مختلف ماشینهای مدل محل سوال است .

مثلا شاید کمتر کسی این نکته را بداند که برند signature که مدلهای آن در ایران هم یافت می شود بخش عمده ای از اعتبارش را مدیون قراردادهایش با موزه های مختلف اتومبیل در دنیاست که به این تولید کننده اعتبار بخشیده و آنرا در زمره برند های با ارزش ماشینهای مدل قرار داده .

در این مطلب به یکی از شاخص ترین تولید کنندگان ماکت در جهان یعنی سان استار می پردازیم. با این مطلب اختصاصی ماشین ماکت همراه باشید .

در ابتدای مطلب به شاخص بودن برند سان استار اشاره کردیم . علت این شاخصه را باید انتخاب صحیح مدلها بخصوص انواع کلاسیک – توازن عالی سطح قیمت با کیفیت – رده بندی دقیق کیفی و پر کردن هوشمندانه جای خالی مدلهای دایکست در سطح قیمتی ۴۰ تا ۶۵ دلار دانست.

سان استار از سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای مدل در اندازه های ۱/۱۸ و ۱/۴۳ و ۱/۱۲ آغاز نمود اما از ابتدا تمرکز خود را روی محبوبترین سایز مدل کار یعنی ۱/۱۸ گذاشت .
این برند بطور هوشمندانه خلا قیمتی بین ماکتهای آماتور ۳۰ تا ۴۰ دلار که برندهای موتورمکس و مایستو و ویلی و یاتمینگ عمدتا در آن حضور داشتند و ماکتهای حرفه ای تر ۸۰ دلار به بالا مثل نورو و اتوآرت و مینی چمس و … را پر کرد . کیفیت مدلهای تولیدی این برند نیز با قیمت متناسب بود و همین امر موجب پیشی گرفتن آن از رقبا شد .

بطور مثال در بسیاری از تولیدات رده معمولی این برند باز شدن تمام درها – کف موکت و کیفیت بالای کروم و جلو پنجره ها را شاهد هستیم که آنها را یک سر و گردن بالاتر از برند های آماتور قرار می دهد .

مثال بارز این کیفیت تولید، جلوپنجره بنز ۲۲۰ اس ای سان استار و ۲۸۰ اس مایستو هست که اولی کاملا حس فلز وینتیج و دومی حس پلاستیک آبکاری شده را به بیننده القا می کند :

مقایسه کیفیت نمای جلوی مدل ۳۵ دلاری بنز مایستو با مدل ۶۵ دلاری بنز سان استار .

علاوه بر تناسب بین قیمت و کیفیت که موجب فروش بالای این برند شد در سال ۲۰۰۰ سان استار برگ آس دیگری را رو کرد و آن معرفی سری پلاتنیم بود که در بسته بندی – جزعیات و البته قیمت در یک رده بالاتر و تقریبا همسطح برندهایی مثل نورو قرار می گرفت .

سری پلاتنیم بسیار سریع به فروشی باور نکردنی دست یافت علت هم ساده بود .

شاید کیفیت رنگ و ماتریال سان استارهای پلاتنیم در حد برند نورو نباشد اما بسته بندی شکیل – اجزای متحرک فراوان – کروم کاری های دست و دلبازانه – ارائه دفترچه نمونه اصلی در بسته بندی مدل و از همه مهمتر انتخاب مدلهای پر طرفدار برای تولید مثل بنز استریچ ۸ و آمریکایی های زیبای دهه پنجاه دل هر ماکتبازی را در نگاه اول می برد !

بنز استریچ ۸ یا معماری سان استار قبلا توسط ماشین ماکت نقد و بررسی شده که مقاله آنرا با لمس یا کلیک بر اینجا می توانید مطالعه فرمایید .

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که سان استار موفقیتش را در بازار شدیدا رقابتی ماشینهای مدل در دنیا مدیون استراتژی درست در ورود به بازار و تحلیل دقیق سلایق خریداران و تولید سری های مختلف بر اساس همین تحلیل و آنالیزها می باشد .

به امید اینکه بازار نیمه جان ماشینهای مدل در ایران با تغییر شرایط گمرکی و ثبات ارزی جانی دوباره بگیرد و علاقه مندان دوباره بتوانند از تنوع این مارکت وسیع بهره گیرند .

 

 

 

۵/۵ ( ۳ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *