بررسی ماکت مرسدس بنز پولمان S600 برند کنگفای، غریبه آشنا

نخستین نکته مهم در مورد این ماکت، بازشو بودن تمام درهای آن است. مرسدس بنز پولمان S600 کنگفایی از موادی باکیفیت ساخته شده و به همین دلیل تمامی درب‌های آن به خوبی در قاب خود چفت شده‌اند.

کیفیت رنگ که یکی از ابزارهای شناسایی ماکت‌های باکیفیت است، به طور کامل در این ماکت رعایت شده و از این نظر ساخته کنفگایی قابلیت رقابت با دیگر تولیدات مشهور بازار را دارد.

این ماکت در سه رنگ طلایی، زرشکی و مشکی به تولید رسیده است و هر سه رنگ آن در فروشگاه ماشین ماکت به علاقمندان عرضه می‌شود. به افرادی که تمایل دارند ماکتی درخشان و چشم‌گیر در کلکسیون خود داشته باشند، خرید این مدل پیشنهاد می‌شود. رنگ مشکی لوکس بودن این خودرو را به خوبی نمایش می‌دهد در حالی‌که رنگ طلایی بر ویژگی‌های اشرافی و تجملی مرسدس بنز پولمان S600 تاکید دارد.

فضای داخلی خودرو نیز با کیفیتی قابل قبول بازسازی شده و به خوبی می‌توان المان‌های مربوط به این خودرو لوکس کلاسیک را از طریق شیشه‌های ماکت مشاهده کرد. درهای طرفین به همراه در کاپوت و در صندوق خودرو قابلیت باز شدن را دارند و این کار از طریق ابزار مخصوصی که همراه ماکت ارائه می‌شود، صورت می‌گیرد. درب‌ها ماکت به خوبی در قالب خود قرار گرفته‌اند و در صورتی که از ابزار مخصوص برای باز کردن آن‌ها استفاده نکنید، امکان آسیب دیدن ماکت وجود دارد.

سازندگان کنگفایی موفق شده‌اند تا قسمت موتور این خودرو را به شکلی عالی بازسازی کنند، طوری‌که حس ساختگی بودن آن به بیننده دست نمی‌دهد و گویا با یک پیشرانه V8 واقعی در ابعادی کوچک روبرو هستید. این مساله نیز یکی دیگر از مزایای ماکت مرسدس بنز پولمان S600 کنفگایی محسوب می‌شود.
یکی دیگر از جذابیت‌های ماکت مرسدس بنز پولمان S600 کنگفایی هنگامی مشاهده می‌شود که در صندوق این خودرو را با استفاده از ابزار مخصوص باز کنید. دو چمدان بزرگ و چهار چمدان کوچک در این قسمت انتظار شما را می‌کشند که با مشاهده آن‌ها شگفت زده خواهید شد. در صورتی که اکشن فیگورهای متناسبی را برای ماکت خود خریداری کنید، جذابیت این مدل دوچندان خواهد شد.

مقایسه کوتاه با مرسدس بنز پولمان S600 سی ام سی ؛ نبرد برندسازی و قیمت‌گذاری:

اگر از طرفداران دنیای ماکت باشید، حتما با برند سی ام سی و محصولات آن آشنا هستید. این برند مدتی پیش ماکت دایکست مرسدس بنز پولمان S600 را روانه بازار کرد که برخی نمونه‌های آن نیز وارد بازار ایران شدند و در فروشگاه‌های مختلف ماکت به معرض نمایش گذاشته شدند. مرسدس بنز پولمان S600 سی ام سی با کیفیتی مثال زدنی و جزئیاتی فوق‌العاده ساخته شده، به نحوی که می‌توانید قالپاق‌های مشکی رنگ چرخ‌ها را نیز در بیاورید و پیچ‌های هر چرخ را از نزدیک مشاهده کنید. همچنین فضای داخلی آن بر خلاف مدل کنگفایی، با رنگ قرمز مزین شده است. علاوه برآن درهای میانی خودرو نیز قابلیت باز شدن را دارند، در حالی که مدل کنگفایی چنین قابلیتی ندارد !

با وجود کیفیت غیرقابل دسترسی مرسدس بنز پولمان S600 سی ام سی، قیمت بالای آن این ماکت را حتی از دسترس برخی مجموعه‌داران حرفه‌ای نیز خارج می‌کند. از سوی دیگر و با توجه به افزایش روزافزون قیمت ارزهای خارجی در کشورمان، قیمت این ماکت خاص به سطحی غیرقابل باور رسیده و در محدوده‌ای بین ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان قرار دارد !!

در سوی مقابل قیمت ماکت کنگفایی در محدوده کمتر از ۱۰ میلیون تومان قرار دارد و همین مساله سبب شده تا ارزش خرید ساخته کنگفایی به شدت ارزش یابد، با وجود آن‌که برند کنگفایی به اندازه برند سی ام سی شناخته شده نیست و ممکن است تفاوت‌های جزئی در کیفیت دو ماکت وجود داشته باشد. بدیهی است برای مشتریان ایرانی که از گرانی‌های روزمره کلافه شده‌اند، پرداخت بهای چند میلیون تومانی تنها برای چند ویژگی اضافه مقرون به صرفه نخواهد بود، از این رو ماکت مرسدس بنز پولمان S600 کنگفایی می‌تواند به طور همزمان تمامی معیارهای سخت‌پسندان را پاسخ دهد و به ماکتی باارزش و کمیاب در هر مجموعه‌ای تبدیل شود ، علاوه بر اینکه با توجه تولیدات قبلی این برند ، می‌توان انتظار داشت پولمان کنگفای زودتر از حد انتظار ، با ارزش افزوده چشم گیر خود ، کلکسیونرها را شگفت زده کند .

سپاس که با قسمت بیست و چهارم #بررسی_اختصاصی_ماشین_ماکت همراه بودید .

۵/۵ ( ۷ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *