بررسی ماکت بنز استریچ ۸ کوپه (بنز معماری )

قطعا بنز معماری یکی از نوستالژیک ترین بنزهای موجود در ایران است که بخشی از خاطرات خودرویی هر فردی به آن اختصاص دارد .

شرکت سان استار در سری پلاتنیم خود که کیفیت بالاتری نسبت به سری عادی تولیدات خود دارد این ماکت را تولید نموده است . در این مطلب به نقد و بررسی این ماکت می پردازیم.

از همان ابتدا که بسته بندی این ماکت را باز می کنید تفاوتها با ماکتهای آماتور نمایان می شود.ماکت در پک یونولیتی به همراه مدال سری پلاتنیم و دفترچه اصلی راهنمای این مدل بنز در سال ۱۹۷۲ شمارا متعجب می کند و این ابتدای شگفتیهاست ! در نگاه اول حرکت برفپاک کنها – باز شدن سانروف و آفتابگیرها فوق العاده بنظر می رسند اما در بخش کیفی وقتی پوشش مخمل کف و تاقچه عقب و توجه به جزعیات داشبورد را می بینید قطعا اولین جمله ای که در ذهنتان مرور خواهید کرد اینست که : به قیمتش می ارزید !

بنز معماری

رنگ سبز دارک اولیو آن نیز به خاص بودن این ماکت افزوده . هنگام باز کردن درها نیز ظرافت این ماکت را خواهید ستود چون اگر اهل جمع کردن ماکت های آماتور بوده باشید هیچگاه این روانی و کیفیت ساخت را تجربه نکرده اید.
علاوه بر اینکه این ماکت جز محدود ماکتهای بنز است که در ساخت جلو پنجره آن وسواس بسیاری بخرج داده شده ، و چندین قطعه ظریف برای ساخت این جلوپنجره ، استفاده شده است .

بنز معماری

اما سوال اصلی برای خریداران : قیمت ؟؟!!

این ماکت در بازارهای جهانی بطور متوسط ۱۲۰ دلار یا ۱۱۰ یورو قیمت دارد اما در حال حاضر به قیمت ۸۸۸هزار تومان توسط ماشین ماکت عرضه می شود  که البته این قیمت مناسب به لطف واردات از قبل است !

به هر حال ماکتهای کلکسیونی مینیاتورهای با ارزشی هستند از خاطرات خوب روزهای گذشته و در این میان ماکت بنز معماری که اغلب ما ایرانی ها با آن خاطره داریم بسیار جذاب بنظر می رسد . بخصوص اگر قرار باشد با قیمتی نزدیک به قبل خریداری شود !

بنز معماری

۰/۵ ( ۰ نظر )

1 thought on “بررسی ماکت بنز استریچ ۸ کوپه (بنز معماری )

  1. Pingback:سرمایه گذاری لذت بخش ! - ماشین ماکت کلکسیون سرمایه گذاری ماکت ماشین مدل کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *