ماشین کلاسیک یا مدرن ؟

در این مطلب مروری بر زبان طراحی کمپانی های مطرح اتومبیل سازی خواهیم داشت تا به روایت تصویر ببینیم این غولهای صنعت خودرو سازی در طول حدود یک قرن چگونه محصولات خود را بروز کرده اند و در عین حال زبان طراحی یا بعبارتی هویت سازمانی خود را حفظ نموده اند .

۱- میباخ : برند لوکس مرسدس بنز  که همواره یک سر و گردن بالاتر از برادر کوچک خود یعنی کلاس اس ظاهر شده است .در تصویر میباخ ۱۹۳۷ را در کنار میباخ جدید مشاهده می کنید . علیرغم دگرگون شدن فرم کلی بدنه شباهتهای جالبی مانند خط عمودی وسط جلو پنجره دیده می شود که نشاندهنده یکسان بودن زبان طراحی پس از گذشت ۸۰ سال است !

ماکت بنز

۲- تویوتا fj :

این اتومبیل سخت جان همواره یکی از گزینه های آفرود بازان است که هم اکنون ماکت آن در حال فروش روی بخش فروشگاه سایت است . با یک مقایسه اجمالی با وجود فاصله  حدود ۵۰ ساله طراحی دو مدل به حفظ خط طراحی این مدل موفق پی خواهید برد .

ماکت تویوتا

۳- دوج چلنجر :

از شباهتهای  دو مدل دهه ۷۰ با مدل کنونی این اتومبیل قلدر آمریکایی شگفت زده خواهید شد :

ماکت ماشین

۴- استون مارتین :
شاید طراحی جلوپنجره در یک اتومبیل امر پیش پا افتاده ای تلقی شود اما استون مارتین با طراحی منحصر بفرد این قطعه یک هویت سازمانی خاص برای خود ایجاد کرده . هم اکنون ماکت دو مدل از تولیدات این برند روی بخش فروشگاه سایت در حال عرضه است .

ماکت ماشین

۵- بوگاتی :
شاید مقایسه مدل ویرون ۱۰۰۰ اسب بخاری با مدل دهه سی این برند بی ربط به نظر برسد اما کافیست به طرح پیش رادیاتور هر دو مدل توجه کنید تا به وفاداری این برند به زبان طراحی اصیل خود واقف شوید . هم اکنون ماکت مدل شیرون در بخش فروشگاه در حال عرضه است .

blank

۶-فورد موستانگ :
قطعا فورد در احیای زبان طراحی این مدل با مدل کلاسیک آن بسیار موفق عمل کرده . و در این میان حتی حفظ داشبورد دو سطحی آن از قلم نیفتاده

ماکت موستانگ

در دنیای امروز مولفه های پیچیده ای یک محصول صنعتی را به یک برند موفق مبدل می کنند و قطعا یکی از این مولفه ها وفاداری به گذشته و حفظ زبان طراحی آن برند است .

۰/۵ ( ۰ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *