با سلام خدمت کاربران محترم ماشین ماکت ، نظر شما را به این مطلب راجع به تاریخچه نسل اول و دوم کوروت ( Chevrolet Corvette) جلب می کنیم.
نسل اول (۱۹۵۳-۱۹۶۲) :در اواخر سال ۱۹۵۳ میلادی، شورلت اولین نسل از اولین اتومبیل اسپرت خود را معرفی کرد. نسل اول کوروت با نام solid axle نیز شناخته میشود زیرا سیستم تعلیق مستقل برای اکسل عقب نداشت. شورلت برای تولید کوروت بسیار عجله داشت زیرا فکر میکرد که پس از رونمایی از مدل کانسپت، تقاضا برای خرید بسیار بالا باشد اما واقعیت بر خلاف تصور شورلت رخ داد.جنرال موتورز در سال ۱۹۲۷، طراحی به نام هارلی اِرل را که دیوانهوار عاشق اتومبیلهای اسپرت بود به خدمت گرفت.هارلی اِرل توانست جنرال موتورز را متقاعد کند که آنها به یک اتومبیل اسپرت با قیمت مناسب در طیف تولیداتشان نیاز دارند، وی همراه با تیمش، کار بر روی پروژه اتومبیل اسپرت را با نام “پروژه اپل” آغاز کرد. حاصل این پروژه، تولد پروتوتایپ کوروت بود که با کد EX-122 شناخته میشد که برای اولین بار در تاریخ ۱۷ ژانویه سال ۱۹۵۳ میلادی در نمایندگی موتوراما جنرال موتورز در نیویورک به معرض دید عموم درآمد و تولید آن، شش ماه بعد آغاز شد.مجموعأ تعداد ۶۹ هزار و ۱۵ دستگاه از نسل اول کوروت تولید شد.
نسل دوم (۱۹۶۳-۱۹۶۷)نسل دوم کوروت، دارای سیستم تعلیق مستقل برای عقب، دریچههای هوای غیر کاربردی بر روی کاپوت، چراغهای مخفی جلو بودند. مهندس ارشد کوروت، زورا آرکوس دانتُو، هیچوقت شیشه دو تکه عقب را دوست نداشت زیرا که دید عقب را مختل می کرد در حالیکه میچل از آن به عنوان عنصر کلیدی طراحی یاد میکرد.در سال ۱۹۶۵، ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ و یک موتور ۸ سیلندر بلوک بزرگ به حجم ۵/۶ لیتر با ۴۲۵ اسب بخار به عنوان آپشن برای استینگ ری معرفی شد. همچنین آپشنی برای نصب خروجیهای اگزوز در کنار بدنه وجود داشت که حیات این آپشن تا سال ۱۹۶۷ ادامه پیدا کرد. قیمت این موتور به عنوان آپشن، ۲۹۲٫۷ دلار بود در حالیکه موتور تزریقی ۳/۵ لیتری، ۵۳۸ دلار قیمت داشت. کمتر کسی قانع میشد تا ۲۴۵ دلار بیشتر را برای ۵۰ اسب بخار کمتر بپردازد!در سال ۱۹۶۵، تعداد ۷۷۱ دستگاه با تزریق سوخت تولید شدند و شورلت این آپشن را در پایان سال ۱۹۶۵، حذف کرد و موتور ارزانتر بلوک بزرگ را با ۴۲۵ اسب بخار قدرت معرفی کرد و توانست تعداد ۲ هزار دستگاه از کوروت را با این موتور در کمتر از چند ماه به تولید برساند.