با سلام خدمت کاربران ماشین ماکت در ای مقاله سعی داریم به خودروی محبوب دهه ۶۰ بپردازیم .هیچ طرفدار خودروی اسپرتی نیست که یکی از محبوب ترین مدل های BMW را نشناسد یا حداقل در دوره ای از زندگی اش دوست نداشته باشد صاحب آن باشد. این خودروی جذاب تنها یک نام دارد و آن ۲۰۰۲BMW است.
این خودروی جذاب و محبوب برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ معرفی و در سال ۱۹۶۸ به بازار عرضه شد. ظاهری جذاب و دوست داشتنی به همراه سواری لذتبخش و اسپورت با قابلیت های حرکتی فوق العاده و شتاب بالا از نکاتی بود که باعث شد نام ۲۰۰۲ به اسطوره ای فراموش نشدنی در طول تاریخ اتومبیل و به خصوص مسابقات تبدیل شود.
البته از زمان آغاز تا پایان تولید سه بار شاهد تغییرات بود. ابتدا در یک تیپ تولید شد که جلوپنجره تمام استیل داشته و سپرهای کوتاه عقب و البته بدون زه های پایین بدنه؛ داشبورد هم تفاوت هایی با مدل های بالاتر داشته و استیل در آنها استفاده شده بود. تیپ بعدی این خودرو اما کمی لوکس تر شده بود. این بار جلو پنجره دو رنگ، سپرهای بلندتر با لاستیک سپر و زه پایین بدنه به خودرو اضافه می شود؛ داشبورد هم دو تکه می شود و بعضی تغییرات داخلی دیگر مانند اضافه شدن پشت سری و کمربند را هم نسبت به مدل قبلی شاهد هستیم.
در نسل سوم اما چراغ های عقب از حالت دایره ای به مستطیلی شکل تغییر می کند و داشبورد هم یک تکه می شود؛ قالپاق ها هم جای خود را به رینگ های اسپورت آهنی می دهد. در نهایت تا پایان سال ۱۹۷۶ این خودرو تولید می شود.
این خودرو جدا از تیپ ها و مدل های مختلف یک اسطوره هم داشت. افسانه ای به نام ۲۰۰۲ توربو که در سال ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ با ۱۷۰ کاسب بخار قدرت تولید شد که در زمان خود مدل شگفت انگیزی به حساب می آمد. صفر تا ۱۰۰ این مدل ۷/۱ ثانیه بوده که این شتاب و این قدرت موتور، مدل های توربو را به خودروهای سوپر اسپورت زمان خود نزدیک می کرد. مدل های کروک و تارگا هم از مدل های با ارزشی در این سری بود که به تعداد کم تولید شده است.
مطالب جالب و تخصصی هستن.