چالش ماشین ماکت – بر بساطی که بساطی نیست

سلام خدمت عشق ماکتهای محترم.

چند روزی هست که آقا پویان عزیز پستهای اعضای گرامی کانال رو بابت شرکت تو چالش #عشق_ماکتی_من منتشر میکنن. همه رو که میخونم میبینم چه حس خوبیه که عده ای هستن در جای جای این کشور که فکرشون در مورد ماکت و خودروهای کلکسیونی مثل خودت باشه.

کسایی که با دیدن یک ماکت به وجد میان،بهش علاقه مند میشن،دائم تو فکرشونه که یک مدل خاص رو بدست بیارن و اینطور که خوندم خدا روشکر این دوستان تونستن به محصول دلخواهشون برسن،عکسشو بفرستن با نوشته زیبای mashinmaket.ir.

اما قضیه عشق ماکتی من تا حد زیادی با شما عزیزان متفاوته.

من۳۶ساله هستم و ساکن مشهد،از سال ۱۳۷۸با یک تبلیغ تو یکی از مجلات خودرویی در مورد ماکتهای کلکسیونی، به دنیای ماکتهای حرفه ای وارد شدم .

برای پاسخ به عطش عشق و علاقه م به این موضوع دنبال جمع آوری ماکت خودروهای مختلف رفتم.

اوایل خیلی از برندهای حرفه ای،با کیفیت و با ارزش خیلی اطلاعی نداشتم.چند نمونه از مدلهای ویلی و مایستو رو با قیمتهای ۳۰ تا ۵۰هزار تومان خریده بودم. تا اینکه در زمانی که دانشجو بودم، یک روز یک کاتالوگ مصور درباره جزئیات ساخت مدل ferrari f430ساخت کمپانی BBR با رنگ قرمز آتیشی و مقیاس ۱:۱۸به چشمم خورد.قیمت اون ماکت اون روز در سایت یکی از فروشگاههای غرب تهران حدود ۳۸۰هزار تومان بود و برای من خریدش با این قیمت تقریبا غیرممکن.

بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم،تصمیم گرفتم تنها داراییم در زمان دانشجویی که یک موتور سیکلت ۱۲۵سی سی بود رو بفروشم و این عشق زیبا رو به دست بیارم. در همین فاصله به شوک ارزی سال ۹۱ برخورد کردیم و قیمت دلار از ۹۰۰ تومن به حدود ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان رسید.قیمت این ماکت هم تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفت.اونجا بود که دیگه خریدش برای من حتی با اینکه موتور سیکلتم رو فروخته بودم و حدود ۴۰۰ تومن پول داشتم از غیر ممکن به محال تبدیل شد!!

بعدها کار من شده بود نگاه کردن هر روزه این ماکت در سایت اون فروشگاه.خدا خدا میکردم کسی اونو نخره.اما بالاخره بعد مدتی این ماکت زیبا SOLD OUT شد? و من دیگه نه ماکت رو داشتم و نه موتورم!!!

درحال حاضر هم که بیش از ۲۰۰ مدل در مقیاس یک هجدهم تو مجموعه م دارم،که همچنان قیمت این ماکت سواره هست و من پیاده که هیچ وقت بهش نمیرسم ،جاش رو خالی گذاشتم و حتی استند نام خودرو هم مثل بقیه ماکتا ساختم ولی…..
به قول نیما یوشیج:

بر بساطی که بساطی نیست?

۳.۱/۵ ( ۶۹ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *