جدال کوروت ZR1 و پورشه ۹۱۱ GT3 RS در نوربرگ‌رینگ

با سلام خدمت کاربران محترم ماشین ماکت ، همانطور که می دانید همواره زدن رکورد در پیست مشهور نوربرگ‌رینگ برای خودروسازان بسیار اهمیت داشته است و سعی داشته‌اند رکوردهای بهتری را در جهنم سبز به ثبت برسانند.
حال دو نمونه از جدیدترین سوپراسپرت‌های دنیا به‌تازگی با همین هدف پای به نوربرگ‌رینگ گذاشته‌اند. این دو خودرو  کوروت ZR1  و پورشه GT3 RS 911  هستند که هردو رکوردهای سریع و قابل‌توجهی را در جدال با یکدیگر به ثبت رسانده‌اند.

اخیراً پورشه ۹۱۱ GT3 RS با ۵۲۰ اسب بخار قدرت توانسته یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در زمان ۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه طی کند و بدین ترتیب به جمع خودروهای زیر هفت‌دقیقه‌ای جهنم سبز پیوست. البته این زمان هیچ رکوردی محسوب نمی‌شود ،چون مدل قدرتمندتر GT2 RS با ثبت رکورد ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه سریع‌ترین خودروی تولیدی نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود اما این زمان هم رکورد قابل‌توجهی بوده و GT3 RS را در جایگاه سومین خودروی تولیدی سریع در تاریخ نوربرگ‌رینگ قرار می‌دهد.

درعین‌حال، کوروت ZR1 کمتر از پورشه در جهنم سبز موفق بوده است زیرا این سوپراسپرت آمریکایی با ۷۵۵ اسب بخار قدرت یک دور نوربرگ‌رینگ را در ۷ دقیقه و ۱۲ ثانیه طی کرده و بدین ترتیب در بین خودروهای بالای هفت دقیقه قرار می‌گیرد. این رکورد پیشرفتی جزئی را نسبت به رکورد کوروت Z06 نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ زمان ۷ دقیقه و ۱۹ ثانیه را در این پیست به ثبت رساند. همچنین برای مقایسه، دوج وایپر ACR که سریع‌ترین خودروی آمریکایی تولیدی در پیست نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود نیز رکورد ۷ دقیقه و ۱ ثانیه را به ثبت رسانده است.

درهرحال هیچ‌کدام از این رکوردها رسمی نیستند؛ اما بااین‌حال نه کوروت ZR1 و نه ۹۱۱ GT3 RS هیچ‌کدام نتوانستند رکوردداران فعلی جهنم سبز را به زیر بکشند زیرا همان‌طور که گفته شد هم‌اکنون رتبهٔ نخست سریع‌ترین خودروی تولیدی این پیست در اختیار پورشه ۹۱۱ GT2 RS با زمان ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه قرار دارد و در رتبهٔ دوم هم لامبورگینی اوراکان پرفورمانته با زمان ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه قرار گرفته است.

۰/۵ ( ۰ نظر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *